Wednesday 10 April 2013

Bila Hati Selembut Kapas Putih Berdoa


DOA WANITA yang menginginkan Kebahagian bukan sahaja di dunia tetapi kebahagian sehingga ke syurga

Bismillahirrahmanirrahiim....♥

Ya ALLAH..Hamba menginginkan seorang IMAM yang dengan keimanannya mampu mengarahkanku pada pilihan yang baik.

Bersedia MENDENGAR ketika aku ingin bicara....

Menyediakan BAHUnya untuk tempatku bersandar..
Merelakan TANGANnya untuk menyeka airmataku.
Menyerahkan HATInya hanya padaku dan membimbing hamba menuju jannah-Mu..Aamiin ya Rabbal'alamin..

Bagi hamba-hambaNya yang sentiasa berdoa dan bergantung harap kepada Allah S.W.T. Allah tak akan mengecewakan mereka. Allah pernah bersabda "Lelaki yang baik, hanya untuk perempuan yang baik dan lelaki yang keji hanya untuk wanita yang keji"


Manusia pada akhir zaman ini yang ingin mencari pasangan perlu berhati-hati dalam memilih soal siapa bakal pasangan anda kerana manusia mempunyai pelbagai ragam yang mana kadangkala kita tidak boleh menilai seseorang pada luaran sahaja bahkan perlu mengenalinya dari luar sehingga ke dalam dengan teliti. Tujuan hanya satu iaitu, mahukan seseorang yang mampu memimpin seorang wanita bergelar isteri.


Kesilapan memilih bakal pasangan bakal mengundang pelbagai malapetaka dan akan memberi kesan buruk yang berpanjangan jika dalam diri individu tersebut tidak mempunyai ilmu yang asas iaitu ilmu agama. Selain itu juga anda perlu menambah dan mencari ilmu-ilmu seperti mengenali siapa pasangan anda yang mana anda tentu pernah berkawan dengan lelaki, dia seorang yang baik dan sentiasa tolong anda. Anda merasakan dia adalah jodoh yang terbaik untuk anda. Tentu anda pernah merasakan begitukan?


Tahukah anda atau anda sedar tak, diri seseorang manusia amat mudah dibisikan syaitan bila hati tersebut lalai dengan perasaan rindu-merindui tanpa memohon perlindungan Allah S.W.T terutamanya dalam persahabatan atau pergaulan yang melanggar  batasan agama tanpa disedari. Jadi disini, amat penting ilmu agama dan panduan ilmu-ilmu yang berguna yang dapat membantu anda mengelakan menjadi mangsa perkahwinan bisikan syaitan.




Saya tidak mahu beritahu lagi bagaimana anda menguruskan kehidupan anda. Saya juga tidak mahu memberitahu panduan apa yang patut anda beli. Ini adalah keputusan yang patut anda buat sendiri. Apa yang saya beritahu anda sepatutnya ambil perhatian untuk mencari bakal suami bukanya seperti makan kacang, bukak je terus makan. Jika anda bersedia untuk mengambil langkah bijak dan jika anda fikir panduan yang saya tunjukan ini dapat membantu menyelesaikan sedikit sebanyak masalah, anda  dapatkan. Jangan biarkan keputusan dan keyakinan anda lenyap hanya disebabkan masalah yang menimpa diri anda dan bisikan syaitan memusnahkan impian anda untuk mencapai kebahagian ke syurga.

KLIK SINI Review Ebook Cinta Selepas Nikah 

No comments:

Post a Comment